Choć niektóre samochody pozostają niezawodne nawet po latach, inne padają ofiarą licznych defektów. Zastanawiasz się teraz pewnie: czy mój samochód jest niezawodny i jakie są najbardziej zawodne samochody na rynku? Czytaj dalej, aby poznać 15 najbardziej zawodnych samochodów na rynku! Jeśli jeszcze tego nie wiesz, niezawodność jest niezwykle ważnym aspektem podczas zakupu pojazdu. Przy rosnących kosztach nowych samochodów wielu kupujących ma mniej środków na konserwację, co oznacza, że producenci samochodów tracą klientów, kiedy ich pojazdy często się psują.
Wiodący dostawca gwarancji na brytyjskim rynku wtórnym postanowił przeanalizować niezawodność ponad 200 różnych modeli samochodów używanych. W tym celu przejrzał wszystkie samochody w swoich księgach, lecz pominął modele, które miały mniej niż 100 planów gwarancyjnych w celu zapewnienia uczciwej wielkości próby. Do tego pod uwagę zostały wzięte jedynie pojazdy młodsze niż dziesięć lat. Rzecz jasna żaden z samochodów uwzględnionych w tej ankiecie nie miał już gwarancji producenta. W końcu samochody na rynku wtórnym kupuje się dopiero, gdy gwarancja wygaśnie. Dostawca gwarancji przeanalizował zebrane przez siebie dane w celu określenia indeksu niezawodności dla każdego samochodu. Dane te odnotowywały wiek i przebieg samochodów celem sprawdzenia, kiedy zaczęły zawodzić, średniego kosztu naprawy, a także czasu potrzebnego na naprawę. Mając wszystkie te informacje, udało mu się zebrać dość danych, które przydzielą każdemu samochodowi wynik na 100 punktów. Im niższy wynik, tym bardziej zawodny jest samochód. Jeśli chcesz się dowiedzieć, których 15 samochodów dostało najniższe punktacje, czytaj dalej.
👉Nu. | 🚗 Model | ⏳ Rocznik | 💵 Średni Koszt Naprawy | 💰 Najdroższy Koszt | ✅ Wynik Niezawodności (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Tesla Modes S | 2012 – 2022 | £1,003 | £4,401 | 33.5 |
14 | Ford Ranger | 2012 – 2022 | £1,246 | £13,994 | 33.4 |
13 | Audi A7 | 2012 – 2019 | £2,431 | £11,222 | 33 |
12 | Mercedes S-Class | 2012 – 2019 | £1,004.23 | £16,277 | 32.8 |
11 | Peugeot RCZ | 2012 – 2015 | £1,040 | £6,593 | 32.2 |
10 | BMW M5 | 2012 – 2019 | £2,125 | £10,129 | 30.8 |
9 | Mazda CX-5 | 2012 – 2022 | £1,784 | £5,777 | 29.6 |
8 | Bentley Continental GT | 2012 – 2018 | £2,237 | £6,227 | 29.1 |
7 | Audi Q7 | 2012 – 2020 | £1,345 | £8,719 | 25.7 |
6 | Porsche Cayenne | 2012 – 2018 | £1,496 | £6,360 | 24.9 |
5 | BMW X6 | 2012 – 2019 | £2,079 | £9,613 | 23.6 |
4 | Porsche Panamera | 2012 – 2019 | £1,617 | £10,785 | 23.4 |
3 | Range Rover Sport | 2012 – 2019 | £1,767 | £22,358 | 23.1 |
2 | BMW M3 | 2012 – 2019 | £2,123 | £12,115 | 21.4 |
1 | Range Rover | 2012 – 2019 | £1,607 | £23,890 | 20.2 |
33.5/100
Piętnasty najbardziej zawodny samochód na liście to Tesla Model S z wynikiem 33,5 na 100. Tak, jest naszpikowany technologią, ale wygląda na to, że niektóre z tych technologii szwankują, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że najczęstszym problemem według dostawcy gwarancji były usterki elektryczne. Ściślej mówiąc, były to usterki zamka centralnego. Akurat ten właśnie problem przydarzył mi się z Teslą Model S, a według dostawcy gwarancji, średni koszt naprawy to 1003 £. Nie wyglądało na to, aby dało się coś na to poradzić, gdyż Model S zaczynał już wariować. Wygląda to na sporą sumę, ale to dużo mniej, niż najdroższa naprawa, za jaką musiał zapłacić dostawca gwarancji, czyli 4401 £ za problemy z zawieszeniem.
33.4/100
Na czternastym miejscu plasuje się poprzednia generacja pickupa Forda Rangera, która otrzymała wynik 33,4 na 100. Te ciężarówki są dosyć mocne. Przetestowałem kilka Fordów Rangerów w bitwach offroadowych oraz przeciąganiach liny, i nigdy nic nie pękło ani się nie urwało. Z drugiej jednak strony, dostawca gwarancji wykrył, że najczęstszą usterką w tych ciężarówkach był zawór recyrkulacji spalin. Kiedy się zepsuje lub zapcha, wpływa to na osiągi silnika i oznacza emisję większych ilości spalin. Naprawa usterki kosztuje 1246 £. Średnio najdroższe naprawy były za poważniejszą wadę silnika. Te kosztowały ostatecznie 13 994 £. Aby lepiej to zobrazować, to ponad połowa ceny zupełnie nowego Forda Rangera z salonu.
33/100
Audi A7 zajmuje trzynaste miejsce na tej liście z wynikiem 33 na 100, w oparciu o dane dostawcy gwarancji. Najczęstszym problemem w tych autach były wtryskiwacze paliwa, których naprawa kosztowała średnio 2431 £. Najdroższa naprawa odnotowana przez dostawcę gwarancji dla Audi A7 to usterka skrzyni biegów, której usunięcie kosztowało 11 222 £.
32.8/100
Na dwunastym miejscu mamy Mercedesa Klasy S. Najnowszy model jest zbyt młody, by trafić na tę listę, lecz dane dostawcy gwarancji obejmują poprzednią generację i jeszcze wcześniejszą, która łącznie otrzymała 32,8 punktów na 100 za niezawodność. Najczęstszym problemem z tymi autami były ich układy elektryczne, a naprawa średnio kosztowała 1004,23 £. Najdroższą usterką jednak były według dostawcy gwarancji problemy z silnikiem. Naprawa tego konkretnego wozu kosztowała 16 277 £ w kosztach części i robocizny. Jak na razie ta lista pełna jest dużych samochodów i ciężarówek typu pickup.
32.2/100
Na jedenastym miejscu znajduje się jednak Peugeot RCZ. Ten samochód dwudrzwiowy zyskał wynik 32,2 na 100 w badaniach dostawcy gwarancji. Okazuje się, że najczęstszym problemem w tych samochodach było turbodoładowanie, którego naprawa kosztowała średnio 1040 £; jednak najdroższe rachunki za naprawę były wystawiane za problemy z silnikiem, których usunięcie kosztowało 6593 £. Zastanawiasz się teraz pewnie, dlaczego te kwoty są niższe, niż dla Mercedesa Klasy S zajmującego dwunaste miejsce. Rankingi te biorą pod uwagę prawdopodobieństwo wystąpienia w aucie usterki oraz koszty naprawy, a Peugeot miał większe szanse pojawienia się usterki, niż Mercedes.
30.8/100
Na dziesiątym miejscu mamy BMW M5. Obejmuje to również starsze przykłady obecnej generacji F90 oraz modele poprzedniej generacji F10. Wspólnie otrzymały one łączny wynik 30,8 na 100. Dane dostawcy gwarancji wykazały, iż najczęstszy problem z M5 tyczył się układu paliwowego, a jego naprawa średnio kosztowała 2125 £. Najdroższe naprawy w M5 były jednak dużo bardziej poważne; były to problemy z jednym z łańcuchów rozrządu, a ich naprawa kosztowała 10 129 £.
29.6/100
Japońskie samochody mają imponującą reputację bardzo, bardzo niezawodnych. Jednak nie zawsze tak jest, ponieważ dziewiąte miejsce na tej liście zajmuje Mazda CX-5. Obecny samochód oraz samochód poprzedniej generacji otrzymały łączny wynik 29,6 na 100 za niezawodność w badaniu dostawcy gwarancji. Wykazało ono, że najczęstszym problemem w tych samochodach było turbodoładowanie, i średnio trzeba było wydać 1784 £ na naprawę najdroższych usterek Mazdy CX-5. Naprawa wad silnika kosztowała jednak 5777 £. Dla tego samochodu średni rachunek za naprawę był niższy, niż w BMW M5 na dziesiątym miejscu. Jeden z powodów jego niższego wyniku niezawodności jest jednak taki, że dostawca gwarancji wykrył dla CX-5 większe ryzyko, że coś pójdzie nie tak.
29.1/100
Następną pozycją na liście jest poprzedniej generacji Bentley Continental GT, który zajmuje ósme miejsce z wynikiem niezawodności 29,1 na 100. Tak naprawdę jest to duża poprawa w osiągach GT w porównaniu z badaniem dostawcy gwarancji z roku 2020, kiedy to otrzymał tytuł najbardziej zawodnego samochodu używanego dostępnego na rynku. Wówczas, tak jak i w tym badaniu, najczęstsza usterka dotyczyła układu elektrycznego samochodu. Naprawa tych usterek kosztowała średnio 2237 £ w przypadku Bentleya. To całkiem sporo, ale to dużo mniej, niż najdroższa naprawa odnotowana przez dostawcę gwarancji, która dotyczyła turbodoładowania w tych samochodach i kosztowała 6227 £.
25.7/100
Następne w kolejce jest Audi Q7, a konkretnie model pierwszej generacji i wersja przed liftingiem obecnego Q7. Samochody te otrzymały łączny wynik niezawodności 25,7 na 100. Najczęstsze problemy w tych SUV-ach dotyczyły elektryki, a ich naprawa średnio kosztowała 1345 £. Najdroższa usterka odnotowana w danych dostawcy gwarancji dla Q7 to dużo poważniejszy problem i jest on związany z wałkami rozrządu silnika. Kontrolują one, kiedy się otwierają zawory, aby wpuścić powietrze i wypuścić spaliny z silnika. Naprawa wszystkiego z tym związanego kosztowała 8719 £.
24.9/100
Na szóstym miejscu mamy poprzednią generację Porsche Cayenne. Ten samochód osiągnął wynik niezawodności 24,9 na 100, w oparciu o dane dostawcy gwarancji. Samochód ten opiera się na podobnych podstawach, co stare Audi Q7, nic więc dziwnego, że obydwa cierpią na podobne problemy układów elektrycznych. Średni rachunek za naprawę dla Cayenne był nieco wyższy, niż w przypadku Audi Q7. Średnio naprawienie wszystkiego kosztowało 1496 £, co wcale nie jest aż takie straszne, jako że najdroższy rachunek za naprawdę dla Porsche dotyczył wady silnika i wynosił 6360 £.
23.6/100
Piąte miejsce na liście przypada kolejnemu sportowemu SUV-owi i po raz kolejny z Niemiec, BMW X6. Obecny model jest zbyt nowy, aby go uwzględnić w tym badaniu, dlatego też dane te obejmują jedynie poprzednią generację oraz najwcześniejsze X6, które osiągnęły łączny wynik 23,6 na 100. Średni rachunek za naprawę dla tych samochodów wynosił 2079 £, kiedy to najczęstsze usterki dotyczyły zawieszenia. Najdroższa naprawa kosztowała 9613 £ i dotyczyła wadliwego układu paliwowego.
23.4/100
Tuż za BMW X6 mamy czwarte miejsce na liście, które przypada kolejnemu niemieckiemu samochodowi klasy premium, Porsche Panamera. Mówię to konkretnie o modelu pierwszej generacji oraz wszystkich wersjach aktualnego samochodu. Łącznie osiągnęły one wynik 23,4 na 100. To kolejny już przypadek samochodów luksusowych z częstymi problemami z elektryką. Średni koszt naprawy każdej z tych usterek wynosił 1617 £. Najdroższą usterką w Panamera wymienioną w księgach dostawcy gwarancji był wadliwy łańcuch rozrządu, którego naprawa kosztowała 10 785 £.
23.1/100
Trzecie miejsce przypada pierwszemu samochodowi brytyjskiemu na liście, którym jest Range Rover Sport. Nie mówię tutaj o zupełnie nowym modelu, który właśnie został wypuszczony. Obejmuje to starsze wersje poprzedniej generacji, Range Rover Sport, a także najwcześniejszy model, który był w sprzedaży do roku 2013. Łącznie osiągnęły one wynik 23,1 na 100 w badaniu niezawodności dostawcy gwarancji. Najczęstsze problemy w tych samochodach dotyczyły ich zawieszenia, a średni koszt naprawy dla Range Rover Sport, według dostawca gwarancji, wynosił 1767 £. Najdroższy rachunek wystawiany był jednak za problemy z silnikiem i opiewał na 22 358 £.
21.4/100
Drugim najbardziej zawodnym samochodem na tej liście jest BMW M3, co oznacza poprzednią generację F80 oraz wcześniejsze modele E90. Te stare modele M3 zdobyły wynik zaledwie 21,4 na 100 za niezawodność. Najczęstsze problemy według dostawca gwarancji dotyczyły układu elektrycznego, a konkretnie korpusu przepustnicy. Średni koszt naprawy dla M3 wynosił 2123 £. Niemniej jednak, najdroższy rachunek za naprawę opiewał na kwotę 12 115 £, i dotyczył on naprawy skrzyni biegów.
20.2/100
Na koniec mamy najbardziej zawodny samochód używany dostępny na rynku, którym jest poprzedniej generacji Range Rover, z wynikiem niezawodności wynoszącym zaledwie 20,2 na 100. Średni rachunek za naprawę nie był zbyt kosztowny, bo zaledwie 1607 £. Najczęstsze problemy dotyczyły usterek elektrycznych, lecz jeden konkretny samochód miał awarię elektryczną tak poważną, że potrzeba było 23 890 £ na części i robociznę, aby ją naprawić.
Nie trzeba chyba mówić, że wszystkie te samochody mają bardzo niskie wyniki, przez co lepiej się dwa razy zastanowić przed ich zakupem, nie mówiąc o kosztach naprawy, które w niektórych przypadkach osiągają nawet 20 000 £. Wielu producentów pragnie tworzyć bardziej nowoczesne samochody, z większą ilością elektroniki i funkcjami łączności, i chcą to robić szybko. To jednak stwarza jedynie więcej problemów, ponieważ nie jest to wykonane prawidłowo i wielu właścicieli samochodów skarży się, że choć wiele z tych zaawansowanych funkcji bywa przydatnych, bardzo często występują w nich usterki i nie są w stanie pracować regularnie.