15 Najbardziej Niezawodnych Samochodów

Tomasz Nowak: 22 września 2022 o 16:15

Wiodący dostawca gwarancji rynku wtórnego przeanalizował rynek i udało mu się sporządzić listę 15 jego zdaniem najbardziej niezawodnych modelów. W tym celu zapoznał się ze wszystkimi samochodami w swoich rejestrach, ale pominął modele z mniej niż 100 planami gwarancyjnymi, aby zapewnić rzetelną wielkość próby. Do tego uwzględnione zostały tylko pojazdy młodsze, niż dziesięć lat. Oczywiście żaden z samochodów uwzględnionych w badaniu nie miał już gwarancji producenta. W końcu gwarancję rynku wtórnego kupuje się dopiero wtedy, gdy wygaśnie gwarancja producenta. 

Ostatecznie w badaniu wylądowało 200 różnych modelów samochodów używanych. Następnie dostawca gwarancji przeanalizował swoje dane celem określenia indeksu niezawodności dla każdego samochodu. Odnotował również wiek i przebieg samochodów, kiedy coś poszło nie tak, średni koszt naprawy oraz czas potrzebny na naprawę. Dane te wykorzystał do wystawienia każdemu samochodowi oceny na 100 punktów; im wyższa ocena, tym bardziej niezawodny samochód. Przedstawię teraz samochody, które uzyskały najwyższe oceny. 

15 Najbardziej Niezawodnych Samochodów

👉 Nu.🚗 Model
Rocznik
💵  Średni Koszt Naprawy💰 Najdroższy Koszt Wynik Niezawodności (0-100)
15Fiat 500L2012 – 2018£552£1,88078.7
14Toyota RAV 42013 – 2018£847£2,05679.2
13Toyota Yaris2012 – 2020£796£3,10779.8
12Renault Kangoo2012 – 2020£576£1,17380.1
11Honda Civic2012 – 2021£631£3,05680.7
10Peugeot 1072012 – 2014£435£1,10081.6
9Hyundai i202012 – 2017£520£2,36182.5
8Suzuki Alto2012 – 2105£329£73483.9
7Kia Rio2012 – 2017£528£1,65584.9
6Kia Cee’D2012 – 2018£485£1,91485
5Toyota Aygo2012 – 2022£376£1,33985.5
4Mazda MX-52012 – 2015£342£58786.5
3Toyota Auris2012 – 2018£768£1,84289.7
2Mazda 22012 – 2022£319£2,42289.9
1Honda Jazz2012 – 2020£420£97493.7

78.7/100

15. Fiat 500L (2012-2018)

Na piętnastym miejscu uplasował się Fiat 500L. Uzyskał on wynik 78,7 na 100. Najczęstszym problemem z Fiatem 500L było jego sprzęgło. Średni koszt naprawy sprzęgła w Fiacie 500L wyniósł 552 £. Najdroższa jednak naprawa, za jaką musiał zapłacić dostawca gwarancji w Fiacie 500L, kosztowała 1880 £, i również miała ona związek ze sprzęgłem. 

79.2/100

14. Toyota RAV 4 (2013-2018)

Na czternastym miejscu znalazła się poprzednia generacja Toyoty RAV 4 z wynikiem 79,2 na 100, czyli marginalnie bardziej niezawodna od Fiata. Najczęstszy problem z tą konkretną wersją Toyoty RAV 4 dotyczył jej wtryskiwaczy paliwa, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 847 £. Najdroższa naprawa związana z Toyotą RAV 4, za którą musiał zapłacić dostawca gwarancji, wyniosła 2056 £, i dotyczyła ona naprawy silnika. 

79.8/100

13. Toyota Yaris (2012-2020)

Na trzynastym miejscu mamy poprzednią generację Toyoty Yaris z wynikiem 79,8 na 100. Dane te nie obejmują najnowszego samochodu ani wysokowydajnej GR Yaris, ponieważ obydwa są zbyt nowe. Najczęstszy problem w tych samochodach wiązał się z ich układami elektrycznymi, i średnio jego naprawa kosztowała 796 £. Z kolei największy rachunek za naprawę w Toyocie Yaris wyniósł 3107 £ i dotyczył naprawy wadliwej skrzyni biegów. 

80.1/100

12. Renault Kangoo (2012-2020)

Na dwunastym miejscu znalazła się obecna generacja Renault Kangoo. Otrzymała wynik 80,1 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach dotyczył ich okablowania, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 576 £. Tak jak w przypadku Yaris, ich najdroższe naprawy dotyczyły skrzyni biegów, gdzie koszt wyniósł 1173 £.

80.7/100

11. Honda Civic (2012-2021)

Na jedenastym miejscu znalazły się dwie poprzednie generacje Hondy Civic. Razem uzyskały one wynik 80,7 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach był związany z ich klimatyzacją, gdzie średni koszt napraw wyniósł 631 £. Najdroższa naprawa Hondy Civic, za jaką dostawca gwarancji musiał zapłacić, wyniosła 3056 £, i dotyczyła ona naprawy wadliwego układu paliwowego samochodu. 

81.6/100

10. Peugeot 107 (2012-2014)

Dziesiąte miejsce zajmuje Peugeot 107, który tak naprawdę nie jest już w sprzedaży. Uzyskał wynik 81,6 na 100. Najczęstszy problem z tym konkretnym samochodem związany był z jego układem elektrycznym, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 435 £. Najdroższa naprawa jednego z tych samochodów wyniosła ponad 1100 £, a konkretnie 1128 £. Ten spory rachunek zapłacić trzeba było za wymianę wadliwego sprzęgła. 

82.5/100

9. Hyundai i20 (2012-2017)

Dziewiąte miejsce zajęły dwie poprzednie generacje Hyundai i20 z wynikiem 82,5 na 100. Tutaj również najczęstszy problem związany był z układem elektrycznym, i w tych wersjach Hyundai i20 średni koszt ich napraw wyniósł £520. Najdroższa naprawa jednego z tych tanich hatchbacków wyniosła ponad cztery i pół raza tej kwoty, ponieważ w jednym i20 potrzeba było 2361 £ na naprawę podzespołów jego zawieszenia. 

83.9/100

8. Suzuki Alto (2012-2015)

Ósme miejsce zajął Suzuki Alto. Osiągnął wynik 83,9 na 100. Tu także najczęstszy problem był z elektryką. Średni koszt naprawy Suzuki był jednak niższy, niż w innych samochodach wspomnianych wcześniej, gdyż cena wyniosła 329 £. Najdroższa naprawa w Suzuki Alto związana była z problemem z paskiem rozrządu. Pasek rozrządu kontroluje, kiedy powietrze i spaliny przemieszczają się przez silnik. Pomimo tego, naprawa usterki kosztowała 734 £. 

84.9/100

7. Kia Rio (2012-2017)

Na siódmym miejscu znalazła się poprzednia generacja Kia Rio, z wynikiem 84,9 na 100. Najczęstsza usterka w tym samochodzie związana była ze skrzynią biegów, której średni koszt naprawy wyniósł 528 £. Najdroższa naprawa usterki w Rio dotyczyła turbodoładowania, której koszt wyniósł 1655 £. 

85/100

6. Kia Cee’D (2012-2018)

Na szóstym miejscu znalazła się poprzednia generacja Kia Cee’D, z wynikiem 85 na 100. Najczęstsza usterka w tych samochodach związana była z zawieszeniem łożysk kół, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 485 £. Najdroższa naprawa w Kia Cee’D uwzględniona w badaniu kosztowała 1914 £ i dotyczyła skrzyni biegów. 

85.5/100

5. Toyota Aygo (2012-2022)

Następne są dwie poprzednie generacje Toyoty Aygo, które zajmują piąte miejsce, z wynikiem 85,5 na 100. Najczęstsza usterka dotyczy ich alternatorów, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 376 £. Najdroższa jednak naprawa kosztowała 1339 £ i dotyczyła sprzęgła Aygo. 

86.5/100

4. Mazda MX-5 (2012-2015)

Na czwartym miejscu znalazła się poprzednia generacja Mazdy MX-5, znana również jako NC, z wynikiem 86,5 na 100. Najczęstsza usterka w tych samochodach związana była z ich zawieszeniem, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 342 £. Najdroższy jednak rachunek za naprawę Mazdy MX-5, jaki dostawca gwarancji musiał zapłacić, związany był z klimatyzacją samochodu, a wynosił on 587 £. 

89.7/100

3. Toyota Auris (2012-2018)

Przechodzimy teraz do topowej trójki najbardziej niezawodnych samochodów używanych, a na trzecim miejscu mamy Toyotę Auris, czyli samochód, który zastąpiła obecna Corolla. Uzyskała ona wynik 89,7 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach okazał się dotyczyć ich skrzyni biegów, a średni koszt naprawy wyniósł 768 £. Najwyższy rachunek za naprawę również dotyczył skrzyni biegów w Auris i wyniósł on 1842 £. 

89.9/100

2. Mazda 2 (2012-2022)

Na drugim miejscu jest Mazda 2, model obecnej generacji oraz generacja poprzednia, z wynikiem 89,9 na 100. Najczęstsza usterka dotyczyła zawieszenia samochodu, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 319 £. Najwyższy jednak rachunek za naprawę kosztował dużo drożej. Jeden samochód miał wadliwą pompę wspomagania układu kierowniczego, której naprawa kosztowała 2422 £. 

93.7/100

1. Honda Jazz (2012-2020)

Na końcu, jako najbardziej niezawodny samochód używany na rynku, mamy Hondę Jazz, co dotyczy modeli dwóch poprzednich generacji. Osiągnęły one niesamowity wynik 93,7 na 100, co stanowi całkiem spory skok w stosunku do drugiego miejsca. Najczęstsza usterka w tych Hondach Jazz dotyczyła ich zamka centralnego, gdzie naprawa średnio kosztowała 420 £. Samochody te jednak nie są idealne, ponieważ najdroższy rachunek za naprawę, jaki dostawca gwarancji odnotował dla tych generacji Hondy Jazz, związany był z klimatyzacją i wynosił on 974 £. 

Podsumowanie

Niezawodne samochody to najlepsza opcja dla kierowców pragnących prawidłowo zainwestować swe pieniądze i uniknąć problemów. Szczegółowo sprawdzony niezawodny samochód oszczędzi Ci wielu kosztownych rachunków i nie będzie stawał na drodze inwestycjom, które są dla Ciebie naprawę ważne.

Niezawodność samochodu oceniana jest na podstawie liczby awarii i problemów, jakie z czasem napotyka. Samochód można nazwać niezawodnym, kiedy jest bardziej wytrzymały od pozostałych i, w związku z tym, nie wymaga wysokich kosztów konserwacji i napraw. Liczę, że artykuł ten zaoferuje Ci szansę na przyjrzenie się niektórym z najlepszych i najbardziej niezawodnych samochodów z drugiej ręki. 

O AUTORZE

Tomasz Nowak

Tomasz Nowak

Ekspert ds. Kupowania Samochodów

Tomasz Nowak ma 20 lat doświadczenia w giełdach samochodów używanych. Pomógł już tysiącom osób dokonać właściwego wyboru przy zakupie samochodu.
×

Specjalne Rabaty

20% Zniżki
1 Raport
77.55 62.04 zł
20% Zniżki
2 Raporty
94.54 75.63 zł