Wiodący dostawca gwarancji rynku wtórnego przeanalizował rynek i udało mu się sporządzić listę 15 jego zdaniem najbardziej niezawodnych modelów. W tym celu zapoznał się ze wszystkimi samochodami w swoich rejestrach, ale pominął modele z mniej niż 100 planami gwarancyjnymi, aby zapewnić rzetelną wielkość próby. Do tego uwzględnione zostały tylko pojazdy młodsze, niż dziesięć lat. Oczywiście żaden z samochodów uwzględnionych w badaniu nie miał już gwarancji producenta. W końcu gwarancję rynku wtórnego kupuje się dopiero wtedy, gdy wygaśnie gwarancja producenta.
Ostatecznie w badaniu wylądowało 200 różnych modelów samochodów używanych. Następnie dostawca gwarancji przeanalizował swoje dane celem określenia indeksu niezawodności dla każdego samochodu. Odnotował również wiek i przebieg samochodów, kiedy coś poszło nie tak, średni koszt naprawy oraz czas potrzebny na naprawę. Dane te wykorzystał do wystawienia każdemu samochodowi oceny na 100 punktów; im wyższa ocena, tym bardziej niezawodny samochód. Przedstawię teraz samochody, które uzyskały najwyższe oceny.
👉 Nu. | 🚗 Model | ⏳ Rocznik | 💵 Średni Koszt Naprawy | 💰 Najdroższy Koszt | ✅ Wynik Niezawodności (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Fiat 500L | 2012 – 2018 | £552 | £1,880 | 78.7 |
14 | Toyota RAV 4 | 2013 – 2018 | £847 | £2,056 | 79.2 |
13 | Toyota Yaris | 2012 – 2020 | £796 | £3,107 | 79.8 |
12 | Renault Kangoo | 2012 – 2020 | £576 | £1,173 | 80.1 |
11 | Honda Civic | 2012 – 2021 | £631 | £3,056 | 80.7 |
10 | Peugeot 107 | 2012 – 2014 | £435 | £1,100 | 81.6 |
9 | Hyundai i20 | 2012 – 2017 | £520 | £2,361 | 82.5 |
8 | Suzuki Alto | 2012 – 2105 | £329 | £734 | 83.9 |
7 | Kia Rio | 2012 – 2017 | £528 | £1,655 | 84.9 |
6 | Kia Cee’D | 2012 – 2018 | £485 | £1,914 | 85 |
5 | Toyota Aygo | 2012 – 2022 | £376 | £1,339 | 85.5 |
4 | Mazda MX-5 | 2012 – 2015 | £342 | £587 | 86.5 |
3 | Toyota Auris | 2012 – 2018 | £768 | £1,842 | 89.7 |
2 | Mazda 2 | 2012 – 2022 | £319 | £2,422 | 89.9 |
1 | Honda Jazz | 2012 – 2020 | £420 | £974 | 93.7 |
78.7/100
Na piętnastym miejscu uplasował się Fiat 500L. Uzyskał on wynik 78,7 na 100. Najczęstszym problemem z Fiatem 500L było jego sprzęgło. Średni koszt naprawy sprzęgła w Fiacie 500L wyniósł 552 £. Najdroższa jednak naprawa, za jaką musiał zapłacić dostawca gwarancji w Fiacie 500L, kosztowała 1880 £, i również miała ona związek ze sprzęgłem.
79.2/100
Na czternastym miejscu znalazła się poprzednia generacja Toyoty RAV 4 z wynikiem 79,2 na 100, czyli marginalnie bardziej niezawodna od Fiata. Najczęstszy problem z tą konkretną wersją Toyoty RAV 4 dotyczył jej wtryskiwaczy paliwa, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 847 £. Najdroższa naprawa związana z Toyotą RAV 4, za którą musiał zapłacić dostawca gwarancji, wyniosła 2056 £, i dotyczyła ona naprawy silnika.
79.8/100
Na trzynastym miejscu mamy poprzednią generację Toyoty Yaris z wynikiem 79,8 na 100. Dane te nie obejmują najnowszego samochodu ani wysokowydajnej GR Yaris, ponieważ obydwa są zbyt nowe. Najczęstszy problem w tych samochodach wiązał się z ich układami elektrycznymi, i średnio jego naprawa kosztowała 796 £. Z kolei największy rachunek za naprawę w Toyocie Yaris wyniósł 3107 £ i dotyczył naprawy wadliwej skrzyni biegów.
80.1/100
Na dwunastym miejscu znalazła się obecna generacja Renault Kangoo. Otrzymała wynik 80,1 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach dotyczył ich okablowania, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 576 £. Tak jak w przypadku Yaris, ich najdroższe naprawy dotyczyły skrzyni biegów, gdzie koszt wyniósł 1173 £.
80.7/100
Na jedenastym miejscu znalazły się dwie poprzednie generacje Hondy Civic. Razem uzyskały one wynik 80,7 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach był związany z ich klimatyzacją, gdzie średni koszt napraw wyniósł 631 £. Najdroższa naprawa Hondy Civic, za jaką dostawca gwarancji musiał zapłacić, wyniosła 3056 £, i dotyczyła ona naprawy wadliwego układu paliwowego samochodu.
81.6/100
Dziesiąte miejsce zajmuje Peugeot 107, który tak naprawdę nie jest już w sprzedaży. Uzyskał wynik 81,6 na 100. Najczęstszy problem z tym konkretnym samochodem związany był z jego układem elektrycznym, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 435 £. Najdroższa naprawa jednego z tych samochodów wyniosła ponad 1100 £, a konkretnie 1128 £. Ten spory rachunek zapłacić trzeba było za wymianę wadliwego sprzęgła.
82.5/100
Dziewiąte miejsce zajęły dwie poprzednie generacje Hyundai i20 z wynikiem 82,5 na 100. Tutaj również najczęstszy problem związany był z układem elektrycznym, i w tych wersjach Hyundai i20 średni koszt ich napraw wyniósł £520. Najdroższa naprawa jednego z tych tanich hatchbacków wyniosła ponad cztery i pół raza tej kwoty, ponieważ w jednym i20 potrzeba było 2361 £ na naprawę podzespołów jego zawieszenia.
83.9/100
Ósme miejsce zajął Suzuki Alto. Osiągnął wynik 83,9 na 100. Tu także najczęstszy problem był z elektryką. Średni koszt naprawy Suzuki był jednak niższy, niż w innych samochodach wspomnianych wcześniej, gdyż cena wyniosła 329 £. Najdroższa naprawa w Suzuki Alto związana była z problemem z paskiem rozrządu. Pasek rozrządu kontroluje, kiedy powietrze i spaliny przemieszczają się przez silnik. Pomimo tego, naprawa usterki kosztowała 734 £.
84.9/100
Na siódmym miejscu znalazła się poprzednia generacja Kia Rio, z wynikiem 84,9 na 100. Najczęstsza usterka w tym samochodzie związana była ze skrzynią biegów, której średni koszt naprawy wyniósł 528 £. Najdroższa naprawa usterki w Rio dotyczyła turbodoładowania, której koszt wyniósł 1655 £.
85/100
Na szóstym miejscu znalazła się poprzednia generacja Kia Cee’D, z wynikiem 85 na 100. Najczęstsza usterka w tych samochodach związana była z zawieszeniem łożysk kół, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 485 £. Najdroższa naprawa w Kia Cee’D uwzględniona w badaniu kosztowała 1914 £ i dotyczyła skrzyni biegów.
85.5/100
Następne są dwie poprzednie generacje Toyoty Aygo, które zajmują piąte miejsce, z wynikiem 85,5 na 100. Najczęstsza usterka dotyczy ich alternatorów, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 376 £. Najdroższa jednak naprawa kosztowała 1339 £ i dotyczyła sprzęgła Aygo.
86.5/100
Na czwartym miejscu znalazła się poprzednia generacja Mazdy MX-5, znana również jako NC, z wynikiem 86,5 na 100. Najczęstsza usterka w tych samochodach związana była z ich zawieszeniem, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 342 £. Najdroższy jednak rachunek za naprawę Mazdy MX-5, jaki dostawca gwarancji musiał zapłacić, związany był z klimatyzacją samochodu, a wynosił on 587 £.
89.7/100
Przechodzimy teraz do topowej trójki najbardziej niezawodnych samochodów używanych, a na trzecim miejscu mamy Toyotę Auris, czyli samochód, który zastąpiła obecna Corolla. Uzyskała ona wynik 89,7 na 100. Najczęstszy problem w tych samochodach okazał się dotyczyć ich skrzyni biegów, a średni koszt naprawy wyniósł 768 £. Najwyższy rachunek za naprawę również dotyczył skrzyni biegów w Auris i wyniósł on 1842 £.
89.9/100
Na drugim miejscu jest Mazda 2, model obecnej generacji oraz generacja poprzednia, z wynikiem 89,9 na 100. Najczęstsza usterka dotyczyła zawieszenia samochodu, gdzie średni koszt naprawy wyniósł 319 £. Najwyższy jednak rachunek za naprawę kosztował dużo drożej. Jeden samochód miał wadliwą pompę wspomagania układu kierowniczego, której naprawa kosztowała 2422 £.
93.7/100
Na końcu, jako najbardziej niezawodny samochód używany na rynku, mamy Hondę Jazz, co dotyczy modeli dwóch poprzednich generacji. Osiągnęły one niesamowity wynik 93,7 na 100, co stanowi całkiem spory skok w stosunku do drugiego miejsca. Najczęstsza usterka w tych Hondach Jazz dotyczyła ich zamka centralnego, gdzie naprawa średnio kosztowała 420 £. Samochody te jednak nie są idealne, ponieważ najdroższy rachunek za naprawę, jaki dostawca gwarancji odnotował dla tych generacji Hondy Jazz, związany był z klimatyzacją i wynosił on 974 £.
Niezawodne samochody to najlepsza opcja dla kierowców pragnących prawidłowo zainwestować swe pieniądze i uniknąć problemów. Szczegółowo sprawdzony niezawodny samochód oszczędzi Ci wielu kosztownych rachunków i nie będzie stawał na drodze inwestycjom, które są dla Ciebie naprawę ważne.
Niezawodność samochodu oceniana jest na podstawie liczby awarii i problemów, jakie z czasem napotyka. Samochód można nazwać niezawodnym, kiedy jest bardziej wytrzymały od pozostałych i, w związku z tym, nie wymaga wysokich kosztów konserwacji i napraw. Liczę, że artykuł ten zaoferuje Ci szansę na przyjrzenie się niektórym z najlepszych i najbardziej niezawodnych samochodów z drugiej ręki.